Известие

Collapse
No announcement yet.

16 Въпроса

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Хайде и аз малко да се изкажа.
    Ако погледнете схемата на вторичната намотка, ще видите, че тока тече по контура: начало на бобината (приемаме единият край условно за такъв); кабел; първата свещ; корпуса на мотора; втората свещ; кабел и другият край на бобината. Това е веригата. Токът в тая, както и във всяка друга верига зависи от напрежението и общото съпротивление. Ако приемем съпротивлението за нищожно на корпуса на мотора, остава това на бобината, кабелите и свещите. НА БОБИНАТА Е ОТНОСИТЕЛНО ПОСТОЯННО И НЕ ВЛИЗА В СМЕТКИТЕ.
    Остава това на кабелите и свещите. Понеже са последователно свързани.
    Токът през тях зависи от общото съпротивление.
    Представете си една детска въртележка.
    Това е контура на веригата.
    Напрежението е силата, която кара въртележката да се върти, а въртенето е токът.
    Ясно е, че не може кончето от едната страна да се движи, а патето от другата да е неподвижно.
    Така, че без простотии от сорта, че в едната свещ искрата идва със закъснение.
    Вижда се, че искрата и в двете свещи ще е еднаква, тоест еднакво калпава.
    за това и тия схеми са много капризни на кабели и свещи.
    Например, те не работят добре или поне незадоволително със свещи от типа Голден Лоджи. Такива свещи изискват значителен ток и напрежение.
    Те работят прекрасно в схеми с дистрибутори и една бобина, но са плачевни в ТС и Магнет-марелито на 33 и 145/6
    На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
    Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

    Comment


    • #77
      Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщение
      Вижда се, че искрата и в двете свещи ще е еднаква, тоест еднакво калпава.
      Така излиза май. А чисто теоретично, не може ли в тоя случай, да си вземем още две бобини от 155-ца. да си прехвърлим съответните кабели на тях, празния извод да го замасим, да им подадем ток, да ги свържем към комутаторите и по тоя начин да получим по-добра искра на всеки цилиндър. Елиминираме и изгубената искра. След това отиваме и си купуваме нови кабели, свещи, бобини и комутатори, щото сме изгърмяли старите Шегата настрана, има ли смисъл в тая работа?

      Comment


      • #78
        Първоначално публикувано от Dimicha Покажи съобщение
        Така излиза май. А чисто теоретично, не може ли в тоя случай, да си вземем още две бобини от 155-ца. да си прехвърлим съответните кабели на тях, празния извод да го замасим, да им подадем ток, да ги свържем към комутаторите и по тоя начин да получим по-добра искра на всеки цилиндър. Елиминираме и изгубената искра. След това отиваме и си купуваме нови кабели, свещи, бобини и комутатори, щото сме изгърмяли старите Шегата настрана, има ли смисъл в тая работа?
        Не
        sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

        Comment


        • #79
          Първоначално публикувано от Dimicha Покажи съобщение
          Така излиза май. А чисто теоретично, не може ли в тоя случай, да си вземем още две бобини от 155-ца. да си прехвърлим съответните кабели на тях, празния извод да го замасим, да им подадем ток, да ги свържем към комутаторите и по тоя начин да получим по-добра искра на всеки цилиндър. Елиминираме и изгубената искра. След това отиваме и си купуваме нови кабели, свещи, бобини и комутатори, щото сме изгърмяли старите Шегата настрана, има ли смисъл в тая работа?
          Най-малкото ще можеш да увеличиш разстоянието между електродите.
          Обаче се явяват ред други дребни проблеми , които обезсмислят това в една ежедневна кола.
          От тая гледна точка съм солидарен с Мими!
          На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
          Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

          Comment


          • #80
            Тъй-тъй....
            Значи, прочетох какво съм написал аз. Прочетох, какво е написал колегата mordohy и после пак, но доста по-внимателно, прочетох какво пише в ръководството.
            Колегата mordohy го е написал най-правилно. С една единствена разлика - пичовете от Алфа твърдят, че така се получавала по-добра искра в работния цилиндър, за сметка на изгубената искра в другия цилиндър, която се използва единствено и само за индуциране на многократно по-високо напрежение във веригата.
            От всичко казано до тук става ясно, че всеки комутатор управлява по две двойки свещи и във всеки комутатор влизат по два канала от ЕКУ'то.
            Неясен остава отговора на въпроса - ЕКУ'то по две двойки свещи ли пали едновременно, или пали само една двойка свещи за такт?

            Това е въпроса, който мен ме вълнува.
            AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
            Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.

            Comment


            • #81
              Първоначално публикувано от Z:)m Покажи съобщение
              Тъй-тъй....
              Значи, прочетох какво съм написал аз. Прочетох, какво е написал колегата mordohy и после пак, но доста по-внимателно, прочетох какво пише в ръководството.
              Колегата mordohy го е написал най-правилно. С една единствена разлика - пичовете от Алфа твърдят, че така се получавала по-добра искра в работния цилиндър, за сметка на изгубената искра в другия цилиндър, която се използва единствено и само за индуциране на многократно по-високо напрежение във веригата.
              От всичко казано до тук става ясно, че всеки комутатор управлява по две двойки свещи и във всеки комутатор влизат по два канала от ЕКУ'то.
              Неясен остава отговора на въпроса - ЕКУ'то по две двойки свещи ли пали едновременно, или пали само една двойка свещи за такт?

              Това е въпроса, който мен ме вълнува.
              Хващаш уреда и замерваш по комутаторите какво става... Ще видиш, че от електрониката (компютър) към комутаторите отиват 2 кабела/канала (заработват 4 свещи на куп а след това другите 4)
              sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

              Comment


              • #82
                Първоначално публикувано от mimouzunov Покажи съобщение
                Хващаш уреда и замерваш по комутаторите какво става... Ще видиш, че от електрониката (компютър) към комутаторите отиват 2 кабела/канала (заработват 4 свещи на куп а след това другите 4)
                и аз така мисля - на всяко палене на цилиндър, запалват двете му свещи от двете бобини И запалват и двете свещи на цилиндъра в неработен такт - реално 4 свещи дават искра едновременно.


                Даването на газ, води до пристрастяване!
                Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
                Volvo V50 2.0D by RuBig

                Comment


                • #83
                  Колеги знаете ли дали дебитомера на 1.4 1.6 1.8 и 2.0 16 клапана е еднакав
                  155 2.0 16v МY95 Sport

                  Comment


                  • #84
                    Първоначално публикувано от nicola 59 Покажи съобщение
                    Колеги знаете ли дали дебитомера на 1.4 1.6 1.8 и 2.0 16 клапана е еднакав
                    111 ти трее да завършва. на 1.4 няма нищо общо. Останалите са еднакви ма само от тия двигатели с металния капак (CF1).
                    Fiat Punto 1.4GT 1996
                    Hyundai Tucson 2.0 2007
                    Renault Clio 1.5 2019

                    Comment


                    • #85
                      Първоначално публикувано от thecleaner Покажи съобщение
                      111 ти трее да завършва. на 1.4 няма нищо общо. Останалите са еднакви ма само от тия двигатели с металния капак (CF1).
                      Я виж ти Радко е бръз като мълния, на моя маи нема номер и сакам да разберем дали ради или не ради.Ма трее се смени с друг аз имам от 146 1.4 тс.Имам и от 1.6 тс и незанм дали става на моята кола .Все са от коли с алуминиевия похлупак.
                      155 2.0 16v МY95 Sport

                      Comment


                      • #86
                        Първоначално публикувано от nicola 59 Покажи съобщение
                        Я виж ти Радко е бръз като мълния, на моя маи нема номер и сакам да разберем дали ради или не ради.Ма трее се смени с друг аз имам от 146 1.4 тс.Имам и от 1.6 тс и незанм дали става на моята кола .Все са от коли с алуминиевия похлупак.
                        Oт 1.6 става
                        Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                        Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                        Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                        Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                        Comment


                        • #87
                          Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
                          Oт 1.6 става
                          Моя сега е от алфа 146 1.4 16в беше различен кожуха та се наложи да извадя само вътрешното тяло.Сега ще ида да го сменя с 1.6 понеше ми се чини ,че не е добре.
                          155 2.0 16v МY95 Sport

                          Comment


                          • #88
                            Мръсна работа са това дебитомерите ,ма и жабарите са по прости и от тях.Кажете сега на 16 клапановия мотор как се разбира дали дебитомера е добре или не е диагностиката лови ли го или ли не.
                            155 2.0 16v МY95 Sport

                            Comment


                            • #89
                              Сори за Оффтопика,ама според мен си вкара таралеж в гащите с тоя 16 волтов вариант на ТС.

                              Иначе мисля че Да - хваща го диагностиката ако е заминал дебитомера,мисля дори и че с мултицет можеш да го замериш при определени обороти какво напрежение подава и така пак да го хванеш ако нее в час
                              EX-AlfaRomeoSuper155 2.5 V6 + Remap by O.E.Motorsport and LPG Injection
                              EX Mazda 6 2004 +Lpg ----EX SAAB 9-3ss 2.8V6-AERO 250hp MY2006 - With LPG+obd
                              NOWAudi a6 c6 Allroad 3.2 FSI + LPG

                              Comment


                              • #90
                                Първоначално публикувано от don_pepone Покажи съобщение
                                Сори за Оффтопика,ама според мен си вкара таралеж в гащите с тоя 16 волтов вариант на ТС.

                                Иначе мисля че Да - хваща го диагностиката ако е заминал дебитомера,мисля дори и че с мултицет можеш да го замериш при определени обороти какво напрежение подава и така пак да го хванеш ако нее в час
                                Какво говориш ти от тия 16 волта ме хвана трифазния ток аз по три верижни коли досега за 10 години несъм чоплил толкова.

                                Та да използвам темата за още един въпрос един приятел има спортни валове за тази кола и ги е ползвал известно време, преди да хвърли колата в моргата ги е свалил.Предлага да ми ги даде и аз точно това питам дали има колега със спортни валове и дали е доволен.Марката ако не се лъжа е коломбо и вашите мнения и наблюдения ще ми бъдат от полза.
                                155 2.0 16v МY95 Sport

                                Comment

                                Working...
                                X